måndag 29 augusti 2011

Om någon funderar

...om jag har varit i skogen i tre timmar idag eller inte varit i skogen i tre timmar idag, så har jag varit i skogen i tre timmar idag. Och plockat blåbär, kan tilläggas, trots att det inte precis är säsong. Skog nummer ett gav bara en halv liter på en halvtimme, så när vi därifrån åkte iväg på jakt efter bättre och större passade jag på att stampa ner hela halva litern till mos och flyga på växelspaken efter att, säkert i syne också, ha sett en spindel i mitt hår. Skog nummer två, tre, fyra och fem var alla sämre, och gav enbart två liter till, men subtrahera 3 timmar med 60 kils och addera 20 liter för brist på utbud och val av dag sett till vädret, så är det inte så värdelöst ändå. Och jag har hört att jag kommer sova bra inatt för att jag varit ute, så med tanke på bekvämligheten på min soffa är det tillräckligt för att vara värt det för mig. En flytt helst ännu idag skulle vara tacksamt.
En liten länk till, och sen ska jag somna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar