måndag 16 maj 2011

NYT HUUDETAAN

Nej men nu, lejonen. Matchen kollades med feelis på högsta nivå vid Netti med Marcus, Rob och Benni. Jag har (kanske som bekant) lite koncentrationssvårigheter, så första två perioderna satt jag bara och stirrade på tv-skärmen och ropade tio minuter efter alla andra, utan någon som helst aning om varför. MEN sista perioden, my god! Lyckan jag kände när eftertexterna till Good Will Hunting ramlade in efter jag hade sett filmen för första gången återspelade sig. Sverige våldtogs, och Jakobstad applåderade, tutade, dansade, hurrade och klädde av sig. Stämningen i staden var den bästa jag erfarat i mitt stackars 20-års liv! Och jag och Björn firade med ett nattdopp i ett iskallt Vikarholmen. Världens bästa dag!

Världsmästarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar