måndag 27 juni 2011

freshness

(Fatta hur skönt det är att vakna klockan nio, borsta tänderna, koka kaffe och sätta sig i solen (!) med morgonkaffe och cigg! Det är rutin enough för mig just nu. Åtminstone idag, eventuellt imorgon också)
Angående rubriken, man kan omöjligt förstå exakt hur ofräsch jag var efter helgen av ett skärt påstående, så en exemplifiering är på sin plats. Jag kom hem runt elva igår, blev bemött av familjens skitiga blickar, och min lillasyster som bara är tolv växte ut ett par rynkor vid åsynen av mitt hår. Satte mig ner på trappan en stund och försökte konversera med mamma och henne, men blev snabbt beordrad att bara hålla käft och gå i duschen för att senare eventuellt få fortsätta prata. Tillmötesgående som jag är tvingade (yeah right) jag mig själv in i en het dusch, och tre kvarter senare satte jag mig nyduschad framför datorn och bara njöt av att livet inte längre luktade surt, när lillasyster kom gående förbi, stannade, backade ett steg och växte ut ett par rynkor till innan hon utbrast "ha du int ännu vari i duschen heller?".
(Stating the obvious, och förstöring kanske, men för de som kanske inte förstod var poängen att mitt hår såg lika ut när det var skitigt som när det var vått och stripigt från duschen. Lovely!)
Idag kan bli en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar