lördag 3 mars 2012

on Murphy's Law

Jag tror att jag, såhär med facit i handen från sportlovet, liksom en kollega väljer att kalla denna lediga vecka för vintersemester. Ordet sport har nämligen blivit utbytt mot allt annat än just det, för jag kan knappast klassa en frivillig och två ofrivilliga promenader som sport.
However, så har vi under semestern faktiskt gjort nytta och bevisat Murphy's lag. Så varsågod Murphy, och tack för anledningen till cynismen.
Vi bevisade denna genom att inte bara fastna på en parkering på väg till Vasa, utan även få ordentliga problem med vw:n, få den bogserad till Kållby, få problem med vw:n vi bogserade med och bli tvungna att ta bussen till Vasa dagen efter istället. Jag orkar verkligen inte gå in på detaljer, men allt som kunde gå fel gick fel.
Dock kan jag inte påstå att vi inte hade tur i oturen.
...Och idag är lördag, jag har just fått bevisat för mig Murphy's lag igen, och jag är nu redo för en arbetsvecka. Precis lagom.
Men jag tvivlar inte ett dugg på att även Murphy hade ett rätt bra liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar