fredag 18 maj 2012

on the current status


Idag är fredag, och min andra lediga dag. Startade morgonen med denna fina låt och har sedan åtta hunnit dricka kaffe, tvätta kläder och ställa mig. Om jag går efter schemat kommer jag finna mig planlös och obligationsfri hemma i centrum av Jakobstad med en del av förmiddagen to spare. Synd bara att vädret har en annan filosofi än Mac Miller och jag. Livet i Jakobstad går annars bra. Att gå från långdistans till samboende var såklart en förändring, men tiden att känna på har passerat och allt flyter på fint nu. Speciellt med den outhärdliga delen av ishockeyn över. Jag kollade till och med mina första minuter av VM:et under Finlandsmatchen igår, och det är väl möjligt att jag sitter frivilligt bänkad på O'learys på lördagen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar