lördag 21 maj 2011

Judgement Day

Jorden kommer tydligen gå under om 30 minuter, så mitt wtf-inlägg kommer inte en sekund för tidigt.
Jorden kommer inte gå under. Ifall någon undrade.
Vad som stör mig mest är alla, ateister främst, som tror på en senil gammal mans förutsägelse. Han påstår sig ha studerat bibeln hur länge som helst, och efter första misslyckandet nu dragit ut datumet 21 maj, KLOCKAN 18:00, ur bibeln.
För det första, hur kan ateister vara så livrädda och argumentera med att det inte bara är lösryckta antaganden, utan faktiskt grundat på bibeln? Någon annan som ser problemet? Jag säger samma till er som jag sade till Bruno Mars; håll dig på en linje, människa! Trovärdighet är mycket.
För det andra, någon som har studerat bibeln så flitigt kan inte ha missat hur det klart och tydligt står att ingen kan förutspå domedagen, utan att den kommer komma när ingen misstänker det. Något i den stilen åtminstone.
Tråden är invirad till kaos och pusselbitarna är från flera olika askar. Men låt oss inte haka upp oss på petitesser. Harold Camping verkar ju trots allt vara en förståndig falsk profet vars ord man åtminstone nästan kan urskilja.

Det är möjligt att jag har klockslaget i finsk tid fel, men poängen ändras inte för det.

2 kommentarer: