måndag 4 juni 2012

oh, the exhaustion

Som om mannen bakom alla statusuppdateringar överallt i lördags inte var självaste Captain Obvious tänker jag ännu börja detta inlägg med att påpeka att skolorna nu har stängt för sommarlov. Det innebär alltså för mig en paus i anställningen, och sommarjobb i Holm som började idag. Ett ungefär lika krävande jobb, men istället för helt psykiskt är det helt fysiskt. Så jag som tidigare har fått träningsvärk av att bära ut matkassar från Prisma är absolut utpumpad på energi efter sex timmars jobb idag. Nå, det är väl på tiden att jag växer ut enga muskler ändå.
Nackdel med byte av yrke nummer ett är ändå att jag sällan slipper till pappas längre. Jag var praktiskt taget varenda dag då jag jobbade så nära tidigare, men nu blir det en otrolig omväg för mig och mina apostlahästar om jag ska hälsa på. Kanske jag får börja cykla.

Något annat intressant, som om detta var ens det, kommer jag inte på just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar